« Απόκρυψη Αρχική Νέα Η ιστορία Οι συνεργάτες Δίκτυα Fundamental Rights Agency Εκδόσεις Ετικέτες Επικοινωνία

Δραστηριότητες

Προγράμματα Στρογγυλή Τράπεζα Εθελοντισμός

Βιβλιοθήκη

Υλικό τεκμηρίωσης από ΕΕ
και διεθνείς οργανισμούς
Έρευνες και μελέτες
ειδικά για την Ελλάδα
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις για
τη μετανάστευση και το άσυλο
Εξελίξεις σε θέματα
ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Εκπαιδευτικό Υλικό

Σύνδεσμοι

Οργανισμοί Εταίροι

Μενού

grflagGR | ENenflag

Tο 12ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης χτίζει τις δράσεις του BRIDGES!

πίσω...

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 08:57


 

 

Οι οργανώσεις “ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία” και United Societies of Balkans” βοήθησαν τους μαθητές και μαθήτριες του 12ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, μέσα από μια σειρά συναντήσεων, να συναποφασίσουν και να σχεδιάσουν μια σειρά από δράσεις με τελικό στόχο τη μεταξύ τους σύνδεση για τη δημιουργία μίας κοινωνίας συνεκτικής και αλληλέγγυας με κοινό χώρο έκφρασης για όλους/ες. 

 

Οι μαθητές/ριες που συμμετείχαν επέλεξαν να δημιουργήσουν τρεις ομάδες: ποδοσφαίρου, αυτοάμυνας και φωτογραφίας. Κάθε ομάδα θα εκπαιδευτεί στο αντικείμενο που την ενδιαφέρει μέσα από προπονήσεις, εργαστήρια, συμμετοχή σε σχολικούς αγώνες / διαγωνισμούς, και εκπαιδευτικές επισκέψεις.

Όλες οι ομάδες είναι μικτές, αποτελούνται από μαθητές και μαθήτριες Ρομά, ντόπιους και πρόσφυγες από διάφορες χώρες όπως Κονγκό, Πακιστάν, Μπαγκλαντές κ.ά. Δημιουργήθηκαν με στόχο να περάσουν ένα μήνυμα για μια κοινωνία ανοιχτή και ελεύθερη από ταμπέλες και στερεότυπα που περιορίζουν τις διάφορες κοινωνικές ομάδες σε στενά όρια μην αφήνοντάς τους χώρο και επιλογή για έκφραση, ανταλλαγή και δημιουργία.

 

 

Ο Πασχάλης και ο Λευτέρης είναι δυο παιδιά Ρομά από την περιοχή του Δενδροποτάμου που αγαπούν το ποδόσφαιρο.

«Θέλω να πετύχω και να φτάσω ψηλά με το ποδόσφαιρο. Πιστεύω ότι συμμετέχοντας σε ομάδες μπορώ να γνωρίσω πολλά άτομα διαφορετικά και έτσι θα αποκτήσω πολλές γνωριμίες, φίλους και θα γίνω πιο κοινωνικός». Ο Πασχάλης πιστεύει πως η ποδοσφαιρική ομάδα θα τους φέρει κοντά στους πρόσφυγες, θα  γίνουν μια οικογένεια που θα κάνει εκδρομές σε προπονητικά κέντρα και σε γήπεδα της πόλης.

Ο  Λευτέρης διάλεξε και αυτός το ποδόσφαιρο από την αγάπη του για το άθλημα. «Κάνεις πολλές γνωριμίες με άλλα παιδιά και μαθαίνεις πολλά καινούργια πράγματα. Το ποδόσφαιρο είναι ομαδικό άθλημα και μπορεί να μας φέρει κοντά στα άλλα παιδιά, είναι ένας ωραίος τρόπος να τα γνωρίσουμε και να τα καταλάβουμε καλύτερα» μας λέει.

 

Ο Nader Ali και ο Abdoulaye από τη Νέα Γουινέα αγαπάνε το ποδόσφαιρο, παίζανε επαγγελματικά σε ομάδες της Θεσσαλονίκης, σήμερα ως μαθητές του σχολείου συμμετέχουν και σε άλλες ποδοσφαιρικές ομάδες της πόλης. Οι ίδιοι λένε πως το ποδόσφαιρο αλλά και το σχολείο τους βοήθησε να έρθουν κοντά με τα παιδιά Ελληνικής καταγωγής. «Έχω φίλους, παίζουμε όλοι  μαζί και νιώθω καλά. Την πρώτη φορά που ήρθα στο σχολείο ήμουν ο μοναδικός Αφρικανός οπότε ήμουν κάτι το διαφορετικό στο σχολείο. Όμως χαίρομαι που δεν υπάρχει ρατσισμός αλλά συνεργασία και ομαδικότητα» μας είπε ο Abdoulaye.

 

 

 

Η Άννα είναι αυτή που σπάει το στερεότυπο που θέλει τα κορίτσια να ασχολούνται μόνο με το μπαλέτο και την ενόργανη και επιλέγει συνειδητά την αυτοάμυνα και το ποδόσφαιρο. «Το ποδόσφαιρο είναι το αγαπημένο μου άθλημα. Οι συμμαθητές μου με δέχονται όταν πηγαίνω να παίξω ποδόσφαιρο, αν πάω όμως σε μια πιο επαγγελματική ομάδα δεν θα με δεχτούν γιατί θα πρέπει να πάω σε μια γυναικεία. Χαίρομαι που εδώ με δέχονται και κάνουμε μικτές ομάδες. Αυτοάμυνα έκανα και παλιά αλλά την σταμάτησα και ξέρω πώς είναι, μου αρέσει και έτσι είναι εύκολο για εμένα. Οι ομάδες αυτές θα φέρουν τα παιδιά πιο κοντά, ίσως κάποιους που δεν συμπαθούσαμε να τους δούμε με άλλο μάτι, ίσως βρούμε έναν τρόπο επικοινωνίας να μιλάμε καμιά φορά με αυτούς που δεν μιλάνε καλά ελληνικά. Είμαστε πολλές φορές σε κλίκες  βάσει της  γλώσσας» μας είπε.

 

Τα παιδιά επέλεξαν ακόμη να φτιάξουν μία ομάδα φωτογραφίας, με στόχο να μάθουν τις βασικές αρχές της φωτογραφίας, της σωστής χρήσης φωτογραφικής μηχανής και λήψης φωτογραφιών και παράλληλα μέσω της εικόνας να διερευνήσουν τις εσωτερικές ανησυχίες και να διευρύνουν τις γνώσεις τους. Οι δράσεις που  οργανώνει η ομάδα της φωτογραφίας περιλαμβάνουν περιπάτους στην πόλη, σε μουσεία, σε μνημεία και δρόμους. Τα παιδιά μπορούν μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία να διδαχτούν την ιστορία, τον πολιτισμό, να ανταλλάξουν απόψεις και να περάσουν μηνύματα με όχημα την εικόνα.

 

Ο Tarik είναι από το Μαρόκο και είναι πολύ χαρούμενος που του δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχει στις ομάδες μαζί με τα άλλα παιδιά γιατί μέχρι σήμερα δεν είχε τη δυνατότητα να συμμετέχει σε δραστηριότητες εκτός σχολείου. Σκέφτεται να συμμετέχει σε όλες τις ομάδες για να αξιοποιήσει τον ελεύθερό του χρόνο. «Μου αρέσει το ποδόσφαιρο η αυτοάμυνα αλλά περιμένω με πολύ ανυπομονησία να ξεκινήσει η φωτογραφία. Μου αρέσει που γίνεται κάτι διαφορετικό στο σχολείο και θα το κάνουμε όλοι μαζί. Δεν νιώθω να με δυσκολεύει κάτι στο σχολείο, μαθαίνω τα Ελληνικά και περιμένω να κάνω πολλά πράγματα με τους συμμαθητές μου».

 

 

 

Η Άννα Μαρία παρόλο που δεν θέλει να “γραφτεί” ακόμα σε καμία ομάδα, θέλει να παρακολουθήσει όλες τις δράσεις για να αποφασίσει αργότερα. Πιστεύει πως οι ομάδες θα δέσουν τα παιδιά μεταξύ τους και θα σταματήσουν να κάνουν ο καθένας την δική του παρέα με βάση την καταγωγή του. Πιστεύει πως οι μαθητές μεταξύ τους δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές εκτός από τη δυσκολία στη γλώσσα που τους εμποδίζει να επικοινωνήσουν, οπότε οι κοινές δράσεις θα είναι κατά τη γνώμη της μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να τους φέρει όλους κοντά. 

 

 

 

Ο Γιώργος τον οποίο ήδη οι ομάδες βάφτισαν ανεπίσημα «πρόεδρο» είναι ένα νέο παιδί με ενδιαφέροντα και ανησυχίες, που του αρέσει να συμβαίνουν  αλλαγές στο  σχολείο του και να αξιοποιεί δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο του.  «Θα συμμετέχω και στις 3 ομάδες γιατί είναι πραγματικά πολύ ωραίες οι ομάδες αυτές και με ενδιαφέρουν. Είναι ωραίο για παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν δασκάλους και να πληρώσουν για μαθήματα, αλλά και γι’ αυτούς που δεν έχουν τον χρόνο να πάνε σε δράσεις που γίνονται μόνο συγκεκριμένες ώρες και μέρες. Εδώ έχουμε την ευκαιρία όλοι μαζί να κάνουμε το πρόγραμμα, να κανονίσουμε συναντήσεις και να έχουμε μια ευκαιρία να συμμετέχουμε σε ομάδες. Θα βοηθήσει και στις μεταξύ μας σχέσεις που είναι έτσι και αλλιώς καλές, δεν είναι μεγάλος ο αριθμός παιδιών που είναι ρατσιστές απλά μας δυσκολεύει η γλώσσα πολλές φορές που δεν μπορούμε να έρθουμε κοντά, είναι δύσκολο να συνεννοηθείς άρα και να κάνεις παρέα. Από τις τρεις δράσεις περιμένω με περισσότερη ανυπομονησία το ποδόσφαιρο γιατί και διασκεδάζεις και αθλείσαι, είναι πολλά μαζί» μας είπε.

Οι ομάδες είναι έτοιμες και τα παιδιά περιμένουν να ξεκινήσουν τις δράσεις τους  τις προσεχείς ημέρες.

 

 

 

 

 

Στο έργο BRIDGES φτιάχνουμε γέφυρες επικοινωνίας και γκρεμίζουμε προκαταλήψεις, στιγματισμό και ρατσισμό.

Αποφασίζουμε, σχεδιάζουμε, προχωράμε Μαζί.

Γίνε κι εσύ μέρος της δράσης!!!

 

#bridgeseu #migration #migrationEU #EUandME #integration #inclusion #community #LocalMigrants #codesign #dialogue #inclusivecommunities #antigone #usb #12epal #epal